آلبرت اینشتین

این دیگر چه معمایی است که هیچ‌کس مرا درک نمی‌کند ولی همه‌گان مرا می‌پذیرند

آلبرت اینشتین

درک صورت‌مسأله از حل آن مهم‌تر است، چون تشریح دقیق صورت‌مسأله، خود به‌خود راه‌حل آن‌را نشان می‌دهد

آلبرت اینشتین

نگران مشکلاتی که در ریاضی دارید نباشید. به شما اطمینان می‌دهم که مشکلات من در این زمینه عظیم‌تر است

آلبرت اینشتین

علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود

آلبرت اینشتین

سه قدرت بر جهان حکومت می‌کند:۱-ترس ۲-حرص ۳-حماقت

آلبرت اینشتین

من همیشه علیه استیلای زور مبارزه کرده‌ام. متأسفانه فرضیه‌های من، انسانیت را به‌سلاح قدرت‌طلبی مجهز نموده که برای من عذاب وجدان به‌ارمغان آورده‌است

آلبرت اینشتین

من هیچ‌گونه استعداد برجسته‌ای ندارم ، فقط مشتاقانه کنجکاوم

آلبرت اینشتین

اگه نمرهٔ تستت تک شد ناراحت نشو!

آلبرت اینشتین

در دنیایی که دیوارها و دروازه‌ها وجود ندارند چه احتیاجی به پنجره و نرده است؟